چاپ تراکت

چاپ تراکت

تراکت نوعی تبلیغ بصورت آنی است که برای بیان خبر و یا آگاهی دادن یک موضوع در مدت زمانی مشخص و با بیانی مستقیم و بدون واسطه، جهت معرفی محصول یا خدمات موردنظر مورد استفاده قرار می گیرد. یک تراکت حاوی خبری مهم و معمولا دارای یک جمله تبلیغاتی اثرگذار است که معمولا با بیان تصویری و نوشتاری می باشند. یک گالری، موسسه تجاری، فرهنگی، و غیره، پس از انجام فعالیتهای روزمره و همیشگی، برای تغییر و تحول درروند عملکرد خود اقدام به چاپ و تکثیر تراکت می‌نماید تا اعلام کند که شیوه عملکرد و فعالیت آن واحد در یک مدت زمان معلوم تغییر نموده است. برای مثال خبر از افتتاحیه موسسه جدید با گرایش به حرفه جدید، و یا خبر از حراج های فصلی در یک مدت زمان خاص و معلوم، یک رویداد و یا فراخوان شرکت در میتینگ، مسابقه و جشنواره های هنری و یا هر رویداد دیگری که احتیاج به معرفی و آگاهی از جهش فکری و روند کاری داشته باشد.
تراکت ارزانترین شکل تبلیغات است که به راحتی با مخاطب ارتباط برقرار کرده و با توجه به توزیع مستقیم آن طیف گسترده ای از مخاطبین می توانند از آن استفاده کنند. طراحی یک تراکت باید به گونه ای باشد که بتواند مخاطب را ترغیب به موضوعات مندرج در خود کند. بعبارت دیگر ارتباط صحیح، هماهنگی و پیوستگی بین تصاویر و متون، درج واضح و شفاف موضوع موردنظر، مخاطب را در اولین نگاه، وادار به پیگیری خبر موجود در تراکت خواهد کرد.
در صفحه روی تراکت عناوینی چون نام واحد، معرفی فعالیت های، امتیازات (اولین تولید کننده، تنها موسسه و یا استاندارد و ایزو های رایج و غیره) شرایط مرتبط با اعلام تراکت (به مناسبت روز افتتاح نمایشگاه و یک گالری و غیره ) زمان، آدرس،تلفن، فکس، ایمیل درج می‌شود و در قسمت پشت صفحه توضیحاتی در رابطه با موارد ثبت تراکت و شرح تحول در آن ذکر می شود.

FacebookTwitterGoogle+PinterestTelegram